ÇOMÜ Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Program Çıktıları
MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİ :: Kuramsal-Olgusal TYYC-2 - Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme; müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olur. TYYC-3 - Öğrenciler ,sesini, ses eğitimi tekniğine uygun, etkili biçimde kullanır. TYYC-5 - Müzik eserlerini analiz ve çözümleyebilme ve çok seslendirme teknikleri konusunda teorik ve uygulamalı donanımlı olur. TYYC-6 - Müziksel işitme, okuma yazma konusunda donanımlı olur. TYYC-7 - Öğrenciler, geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirir. TYYC-10 - Müziğin tarihsel gelişimi, dönem stil özellikleri ile ilgili bilgili olur. TYYC-11 - Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
BECERİLER :: Bilişsel-Uygulamalı TYYC-1 - Öğrenciler, Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun bir şekilde etkin bir şekilde kullanır. TYYC-2 - Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme; müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olur. TYYC-3 - Öğrenciler, sesini, ses eğitimi tekniğine uygun, etkili biçimde kullanır. TYYC-4 - Müzik eğitimi dağarına sahip olma ve okul şarkılarına piyano ile eşlik yapar. TYYC-5 - Müzik eserlerini analiz ve çözümleyebilme ve çok seslendirme teknikleri konusunda teorik ve uygulamalı donanımlı olur. TYYC-6 - Müziksel işitme, okuma yazma konusunda donanımlı olur. TYYC-7 - Öğrenciler, geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirir. TYYC-8 - Okul çalgıları ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirir. TYYC-9 - Çalgıların fiziksel özelliklerine göre bakım ve onarımını yapar.
YETKİNLİKLER :: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği TYYC-1 - Öğrenciler, Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun bir şekilde etkin bir şekilde kullanır. TYYC-2 - Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme; müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olur. TYYC-3 - Öğrenciler, sesini, ses eğitimi tekniğine uygun, etkili biçimde kullanır. TYYC-4 - Müzik eğitimi dağarına sahip olma ve okul şarkılarına piyano ile eşlik yapar. TYYC-8 - Okul çalgıları ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirir. TYYC-9 - Çalgıların fiziksel özelliklerine göre bakım ve onarımını yapar. :: Öğrenme Yetkinliği TYYC-2 - Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme; müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olur. TYYC-5 - Müzik eserlerini analiz ve çözümleyebilme ve çok seslendirme teknikleri konusunda teorik ve uygulamalı donanımlı olur. TYYC-6 - Müziksel işitme, okuma yazma konusunda donanımlı olur. TYYC-7 - Öğrenciler, geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirir. TYYC-9 - Çalgıların fiziksel özelliklerine göre bakım ve onarımını yapar. TYYC-10 - Müziğin tarihsel gelişimi, dönem stil özellikleri ile ilgili bilgili olur. TYYC-11 - Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır. :: İletişim ve Sosyal Yetkinlik TYYC-1 - Öğrenciler, Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun bir şekilde etkin bir şekilde kullanır. TYYC-8 - Okul çalgıları ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirir. TYYC-11 - Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır. :: Alana Özgü Yetkinlik TYYC-1 - Öğrenciler, Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun bir şekilde etkin bir şekilde kullanır. TYYC-2 - Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme; müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olur. TYYC-3 - Öğrenciler, sesini, ses eğitimi tekniğine uygun, etkili biçimde kullanır. TYYC-4 - Müzik eğitimi dağarına sahip olma ve okul şarkılarına piyano ile eşlik yapar. TYYC-5 - Müzik eserlerini analiz ve çözümleyebilme ve çok seslendirme teknikleri konusunda teorik ve uygulamalı donanımlı olur. TYYC-6 - Müziksel işitme, okuma yazma konusunda donanımlı olur. TYYC-7 - Öğrenciler, geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirir. TYYC-8 - Okul çalgıları ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirir. TYYC-9 - Çalgıların fiziksel özelliklerine göre bakım ve onarımını yapar. TYYC-10 - Müziğin tarihsel gelişimi, dönem stil özellikleri ile ilgili bilgili olur. TYYC-11 - Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır. |
RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİ :: Kuramsal-Olgusal TYYC-1 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek. TYYC-2 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen kimliğinin farkında olmak. TYYC-4 - Resim-İş eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olmak. TYYC-5 - Resim İş Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olmak. TYYC-6 - Resim -İş alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntem ve teknikleri incelemek verileri yorumlamak ve değerlendirmek. TYYC-7 - Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulamak. TYYC-10 - Resim- İş Eğitimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. TYYC-16 - Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek TYYC-18 - Alanıyla ilgili kaynakları etkin bir şekilde kullanarak sergi, konferans, söyleşi gibi etkinliklere katılmak ve düzenlemek. TYYC-19 - Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak. TYYC-20 - Sanat eserlerini inceleme ve değerlendirme yoluyla görsel sanatlar ile çevre ilişkisini kurarak özgün görsel çalışmalar yapabilmek. TYYC-21 - Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye ve etik değerlere sahip olmak. TYYC-22 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek. TYYC-23 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek. TYYC-24 - Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve öğrenme ortamları düzenleyebilmek
BECERİLER :: Bilişsel-Uygulamalı TYYC-2 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen kimliğinin farkında olmak. TYYC-4 - Resim-İş eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olmak. TYYC-5 - Resim İş Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olmak. TYYC-6 - Resim -İş alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntem ve teknikleri incelemek verileri yorumlamak ve değerlendirmek. TYYC-7 - Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulamak. TYYC-8 - Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirmek. TYYC-15 - Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olmak. TYYC-16 - Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek TYYC-17 - Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek TYYC-18 - Alanıyla ilgili kaynakları etkin bir şekilde kullanarak sergi, konferans, söyleşi gibi etkinliklere katılmak ve düzenlemek. TYYC-19 - Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak. TYYC-20 - Sanat eserlerini inceleme ve değerlendirme yoluyla görsel sanatlar ile çevre ilişkisini kurarak özgün görsel çalışmalar yapabilmek. TYYC-21 - Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye ve etik değerlere sahip olmak. TYYC-22 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek. TYYC-23 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek. TYYC-24 - Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve öğrenme ortamları düzenleyebilmek
YETKİNLİKLER :: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği TYYC-10 - Resim- İş Eğitimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. TYYC-11 - Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. TYYC-13 - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek. TYYC-18 - Alanıyla ilgili kaynakları etkin bir şekilde kullanarak sergi, konferans, söyleşi gibi etkinliklere katılmak ve düzenlemek. TYYC-19 - Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak. TYYC-22 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek. TYYC-23 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek. :: Öğrenme Yetkinliği TYYC-1 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek. TYYC-2 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen kimliğinin farkında olmak. TYYC-3 - Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olmak. TYYC-4 - Resim-İş eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olmak. TYYC-5 - Resim İş Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olmak. TYYC-6 - Resim -İş alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntem ve teknikleri incelemek verileri yorumlamak ve değerlendirmek. TYYC-7 - Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulamak. TYYC-8 - Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirmek. TYYC-15 - Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olmak. TYYC-17 - Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek TYYC-18 - Alanıyla ilgili kaynakları etkin bir şekilde kullanarak sergi, konferans, söyleşi gibi etkinliklere katılmak ve düzenlemek. TYYC-19 - Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak. TYYC-20 - Sanat eserlerini inceleme ve değerlendirme yoluyla görsel sanatlar ile çevre ilişkisini kurarak özgün görsel çalışmalar yapabilmek. TYYC-21 - Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye ve etik değerlere sahip olmak. TYYC-22 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek. TYYC-23 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek. TYYC-24 - Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve öğrenme ortamları düzenleyebilmek :: İletişim ve Sosyal Yetkinlik TYYC-1 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek. TYYC-11 - Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. TYYC-12 - Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılmak. TYYC-13 - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek. TYYC-16 - Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek TYYC-18 - Alanıyla ilgili kaynakları etkin bir şekilde kullanarak sergi, konferans, söyleşi gibi etkinliklere katılmak ve düzenlemek. TYYC-19 - Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak. TYYC-20 - Sanat eserlerini inceleme ve değerlendirme yoluyla görsel sanatlar ile çevre ilişkisini kurarak özgün görsel çalışmalar yapabilmek. TYYC-22 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek. TYYC-23 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek. :: Alana Özgü Yetkinlik TYYC-1 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek. TYYC-2 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen kimliğinin farkında olmak. TYYC-3 - Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olmak. TYYC-4 - Resim-İş eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olmak. TYYC-5 - Resim İş Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olmak. TYYC-6 - Resim -İş alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntem ve teknikleri incelemek verileri yorumlamak ve değerlendirmek. TYYC-7 - Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulamak. TYYC-8 - Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirmek. TYYC-9 - Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirmek. TYYC-10 - Resim- İş Eğitimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. TYYC-11 - Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. TYYC-12 - Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılmak. TYYC-13 - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek. TYYC-15 - Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olmak. TYYC-17 - Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek TYYC-18 - Alanıyla ilgili kaynakları etkin bir şekilde kullanarak sergi, konferans, söyleşi gibi etkinliklere katılmak ve düzenlemek. TYYC-19 - Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak. TYYC-20 - Sanat eserlerini inceleme ve değerlendirme yoluyla görsel sanatlar ile çevre ilişkisini kurarak özgün görsel çalışmalar yapabilmek. TYYC-21 - Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye ve etik değerlere sahip olmak. TYYC-22 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek. TYYC-23 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek. TYYC-24 - Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve öğrenme ortamları düzenleyebilmek |