Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü

Program Çıktıları

ÇOMÜ Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Program Çıktıları

MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

BİLGİ

:: Kuramsal-Olgusal

TYYC-2 - Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme; müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olur.

TYYC-3 - Öğrenciler ,sesini, ses eğitimi tekniğine uygun, etkili biçimde kullanır.

TYYC-5 - Müzik eserlerini analiz ve çözümleyebilme ve çok seslendirme teknikleri konusunda teorik ve uygulamalı donanımlı olur.

TYYC-6 - Müziksel işitme, okuma yazma konusunda donanımlı olur.

TYYC-7 - Öğrenciler, geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirir.

TYYC-10 - Müziğin tarihsel gelişimi, dönem stil özellikleri ile ilgili bilgili olur.

TYYC-11 - Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.

 

BECERİLER

:: Bilişsel-Uygulamalı

TYYC-1 - Öğrenciler, Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun bir şekilde etkin bir şekilde kullanır.

TYYC-2 - Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme; müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olur.

TYYC-3 - Öğrenciler, sesini, ses eğitimi tekniğine uygun, etkili biçimde kullanır.

TYYC-4 - Müzik eğitimi dağarına sahip olma ve okul şarkılarına piyano ile eşlik yapar.

TYYC-5 - Müzik eserlerini analiz ve çözümleyebilme ve çok seslendirme teknikleri konusunda teorik ve uygulamalı donanımlı olur.

TYYC-6 - Müziksel işitme, okuma yazma konusunda donanımlı olur.

TYYC-7 - Öğrenciler, geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirir.

TYYC-8 - Okul çalgıları ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirir.

TYYC-9 - Çalgıların fiziksel özelliklerine göre bakım ve onarımını yapar.

 

YETKİNLİKLER

:: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

TYYC-1 - Öğrenciler, Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun bir şekilde etkin bir şekilde kullanır.

TYYC-2 - Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme; müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olur.

TYYC-3 - Öğrenciler, sesini, ses eğitimi tekniğine uygun, etkili biçimde kullanır.

TYYC-4 - Müzik eğitimi dağarına sahip olma ve okul şarkılarına piyano ile eşlik yapar.

TYYC-8 - Okul çalgıları ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirir.

TYYC-9 - Çalgıların fiziksel özelliklerine göre bakım ve onarımını yapar.

:: Öğrenme Yetkinliği

TYYC-2 - Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme; müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olur.

TYYC-5 - Müzik eserlerini analiz ve çözümleyebilme ve çok seslendirme teknikleri konusunda teorik ve uygulamalı donanımlı olur.

TYYC-6 - Müziksel işitme, okuma yazma konusunda donanımlı olur.

TYYC-7 - Öğrenciler, geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirir.

TYYC-9 - Çalgıların fiziksel özelliklerine göre bakım ve onarımını yapar.

TYYC-10 - Müziğin tarihsel gelişimi, dönem stil özellikleri ile ilgili bilgili olur.

TYYC-11 - Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.

:: İletişim ve Sosyal Yetkinlik

TYYC-1 - Öğrenciler, Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun bir şekilde etkin bir şekilde kullanır.

TYYC-8 - Okul çalgıları ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirir.

TYYC-11 - Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.

:: Alana Özgü Yetkinlik

TYYC-1 - Öğrenciler, Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun bir şekilde etkin bir şekilde kullanır.

TYYC-2 - Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme; müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olur.

TYYC-3 - Öğrenciler, sesini, ses eğitimi tekniğine uygun, etkili biçimde kullanır.

TYYC-4 - Müzik eğitimi dağarına sahip olma ve okul şarkılarına piyano ile eşlik yapar.

TYYC-5 - Müzik eserlerini analiz ve çözümleyebilme ve çok seslendirme teknikleri konusunda teorik ve uygulamalı donanımlı olur.

TYYC-6 - Müziksel işitme, okuma yazma konusunda donanımlı olur.

TYYC-7 - Öğrenciler, geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirir.

TYYC-8 - Okul çalgıları ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirir.

TYYC-9 - Çalgıların fiziksel özelliklerine göre bakım ve onarımını yapar.

TYYC-10 - Müziğin tarihsel gelişimi, dönem stil özellikleri ile ilgili bilgili olur.

TYYC-11 - Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.

 

RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ

BİLGİ

:: Kuramsal-Olgusal

TYYC-1 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek.

TYYC-2 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen kimliğinin farkında olmak.

TYYC-4 - Resim-İş eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olmak.

TYYC-5 - Resim İş Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olmak.

TYYC-6 - Resim -İş alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntem ve teknikleri incelemek verileri yorumlamak ve değerlendirmek.

TYYC-7 - Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulamak.

TYYC-10 - Resim- İş Eğitimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.

TYYC-16 - Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek

TYYC-18 - Alanıyla ilgili kaynakları etkin bir şekilde kullanarak sergi, konferans, söyleşi gibi etkinliklere katılmak ve düzenlemek.

TYYC-19 - Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak.

TYYC-20 - Sanat eserlerini inceleme ve değerlendirme yoluyla görsel sanatlar ile çevre ilişkisini kurarak özgün görsel çalışmalar yapabilmek.

TYYC-21 - Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye ve etik değerlere sahip olmak.

TYYC-22 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek.

TYYC-23 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek.

TYYC-24 - Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve öğrenme ortamları düzenleyebilmek

 

BECERİLER

:: Bilişsel-Uygulamalı

TYYC-2 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen kimliğinin farkında olmak.

TYYC-4 - Resim-İş eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olmak.

TYYC-5 - Resim İş Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olmak.

TYYC-6 - Resim -İş alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntem ve teknikleri incelemek verileri yorumlamak ve değerlendirmek.

TYYC-7 - Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulamak.

TYYC-8 - Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirmek.

TYYC-15 - Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olmak.

TYYC-16 - Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek

TYYC-17 - Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek

TYYC-18 - Alanıyla ilgili kaynakları etkin bir şekilde kullanarak sergi, konferans, söyleşi gibi etkinliklere katılmak ve düzenlemek.

TYYC-19 - Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak.

TYYC-20 - Sanat eserlerini inceleme ve değerlendirme yoluyla görsel sanatlar ile çevre ilişkisini kurarak özgün görsel çalışmalar yapabilmek.

TYYC-21 - Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye ve etik değerlere sahip olmak.

TYYC-22 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek.

TYYC-23 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek.

TYYC-24 - Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve öğrenme ortamları düzenleyebilmek

 

YETKİNLİKLER

:: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

TYYC-10 - Resim- İş Eğitimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.

TYYC-11 - Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.

TYYC-13 - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek.

TYYC-18 - Alanıyla ilgili kaynakları etkin bir şekilde kullanarak sergi, konferans, söyleşi gibi etkinliklere katılmak ve düzenlemek.

TYYC-19 - Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak.

TYYC-22 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek.

TYYC-23 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek.

:: Öğrenme Yetkinliği

TYYC-1 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek.

TYYC-2 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen kimliğinin farkında olmak.

TYYC-3 - Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olmak.

TYYC-4 - Resim-İş eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olmak.

TYYC-5 - Resim İş Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olmak.

TYYC-6 - Resim -İş alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntem ve teknikleri incelemek verileri yorumlamak ve değerlendirmek.

TYYC-7 - Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulamak.

TYYC-8 - Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirmek.

TYYC-15 - Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olmak.

TYYC-17 - Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek

TYYC-18 - Alanıyla ilgili kaynakları etkin bir şekilde kullanarak sergi, konferans, söyleşi gibi etkinliklere katılmak ve düzenlemek.

TYYC-19 - Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak.

TYYC-20 - Sanat eserlerini inceleme ve değerlendirme yoluyla görsel sanatlar ile çevre ilişkisini kurarak özgün görsel çalışmalar yapabilmek.

TYYC-21 - Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye ve etik değerlere sahip olmak.

TYYC-22 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek.

TYYC-23 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek.

TYYC-24 - Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve öğrenme ortamları düzenleyebilmek

:: İletişim ve Sosyal Yetkinlik

TYYC-1 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek.

TYYC-11 - Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.

TYYC-12 - Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılmak.

TYYC-13 - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek.

TYYC-16 - Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek

TYYC-18 - Alanıyla ilgili kaynakları etkin bir şekilde kullanarak sergi, konferans, söyleşi gibi etkinliklere katılmak ve düzenlemek.

TYYC-19 - Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak.

TYYC-20 - Sanat eserlerini inceleme ve değerlendirme yoluyla görsel sanatlar ile çevre ilişkisini kurarak özgün görsel çalışmalar yapabilmek.

TYYC-22 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek.

TYYC-23 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek.

:: Alana Özgü Yetkinlik

TYYC-1 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek.

TYYC-2 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen kimliğinin farkında olmak.

TYYC-3 - Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olmak.

TYYC-4 - Resim-İş eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olmak.

TYYC-5 - Resim İş Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olmak.

TYYC-6 - Resim -İş alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntem ve teknikleri incelemek verileri yorumlamak ve değerlendirmek.

TYYC-7 - Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulamak.

TYYC-8 - Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirmek.

TYYC-9 - Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirmek.

TYYC-10 - Resim- İş Eğitimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.

TYYC-11 - Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.

TYYC-12 - Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılmak.

TYYC-13 - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek.

TYYC-15 - Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olmak.

TYYC-17 - Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek

TYYC-18 - Alanıyla ilgili kaynakları etkin bir şekilde kullanarak sergi, konferans, söyleşi gibi etkinliklere katılmak ve düzenlemek.

TYYC-19 - Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak.

TYYC-20 - Sanat eserlerini inceleme ve değerlendirme yoluyla görsel sanatlar ile çevre ilişkisini kurarak özgün görsel çalışmalar yapabilmek.

TYYC-21 - Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye ve etik değerlere sahip olmak.

TYYC-22 - Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek.

TYYC-23 - Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek.

TYYC-24 - Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve öğrenme ortamları düzenleyebilmek