Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü

Program Çıktıları

ÇOMÜ Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Program Çıktıları

MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

  1. Öğrenciler, Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun bir şekilde etkin bir şekilde kullanır.
  2. Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme; müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olur.
  3. Öğrenciler ,sesini, ses eğitimi tekniğine uygun, etkili biçimde kullanır.
  4. Müzik eğitimi dağarına sahip olma ve okul şarkılarına piyano ile eşlik yapar.
  5. Müzik eserlerini analiz ve çözümleyebilme ve çok seslendirme teknikleri konusunda teorik ve uygulamalı donanımlı olur.
  6. Müziksel işitme, okuma yazma konusunda donanımlı olur.
  7. Öğrenciler, geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirir.
  8. Okul çalgıları ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirir.
  9. Çalgıların fiziksel özelliklerine göre bakım ve onarımını yapar.
  10. Müziğin tarihsel gelişimi, dönem stil özellikleri ile ilgili bilgili olur.
  11. Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
  12. Öğrenciler, Türk Milli Eğitim Sistemini, öğretmenlik mesleğinin ahlak ve etik ilkelerini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri tanır.

 

RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ

  1. Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek.
  2. Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen kimliğinin farkında olmak.
  3. Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olmak.
  4. Resim-İş eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olmak.
  5. Resim İş Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olmak.
  6. Resim -İş alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntem ve teknikleri incelemek verileri yorumlamak ve değerlendirmek.
  7. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulamak.
  8. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirmek.
  9. Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirmek.
  10. Resim- İş Eğitimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
  11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
  12. Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılmak.
  13. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek.
  14. Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
  15. Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olmak.
  16. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
  17. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
  18. Alanıyla ilgili kaynakları etkin bir şekilde kullanarak sergi, konferans, söyleşi gibi etkinliklere katılmak ve düzenlemek.
  19. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak.
  20. Sanat eserlerini inceleme ve değerlendirme yoluyla görsel sanatlar ile çevre ilişkisini kurarak özgün görsel çalışmalar yapabilmek.
  21. Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye ve etik değerlere sahip olmak.
  22. Görsel sanatlar eğitimi alanında, Türkiye ve Dünya’da yaşanan sorunları ve gelişmeleri bir sanat eğitimcisi gözüyle analiz ederek yeni bakış açıları geliştirebilmek.
  23. Sanatsal, Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek.
  24. Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve öğrenme ortamları düzenleyebilmek.