ÇOMÜ Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans öğrencisi Asya Gülen Güç tarafından uygulanan bir eğitim araştırması, Dr. Öğr. Üyesi Sibel Begeç rehberliğinde “Resim Okumaları” dersi kapsamında, çocuk-sanat-ekoloji etkileşimini merkeze alan yaratıcı ve yenilikçi bir öğrenme modeli olarak tasarlandı ve hayata geçirildi.
Ayvacık Behram İlkokulu 4. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilen çalışmada çocuklar, çağdaş sanatın önemli akımlarından biri olan Land Art (Arazi Sanatı) ile tanıştı. Sanatçı yapıtları üzerine yapılan resim okumaları sonrasında öğrenciler, doğadan topladıkları doğal malzemelerle kendi özgün arazi sanatı çalışmalarını ürettiler.
Sınıf duvarlarının ötesine taşan bu deneyimle doğa bir öğrenme alanına dönüştü; çocuklar sanat yoluyla ekoloji bilinci, doğa sevgisi ve sürdürülebilir yaşam farkındalığı kazandı.
Bu sürecin gerçekleşmesinde bizlere sınıfını bu yaratıcı deneyime açan ve çağdaş bir eğitim anlayışını benimseyen sınıf öğretmeni Buket Bölükbaşı’na en içten teşekkürlerimizi sunar, orada eğitim için yürüttüğü tüm çaba ve gayretlerini de takdir ederiz.
Bu çalışma, “Resim Okuma” temelli sanat eğitiminin yerelden başlayarak nasıl güçlü etkiler yaratabileceğinin ilham verici bir örneği olur.