Anaokulu Öğrencileri Sanatla Büyüyor: Resim Okumalarıyla Figür Gelişimi Desteklendi
ÇOMÜ Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı yüksek lisans öğrencisi Fevza Nazlı Kozanoğlu, tarafından yapılan bu eğitim uygulaması Dr. Öğr. Üyesi Sibel Begeç danışmanlığında, “Resim Okumaları” dersi kapsamında sanat eğitimi temelli yenilikçi bir öğrenme modeli olarak tasarlandı ve hayata geçirildi.
Çalışma, Çanakkale Merkez'de bulunan Nakkaşhane Seramik Atölyesi’ne devam eden 5–6 yaşlarındaki anaokulu öğrencileriyle gerçekleştirildi. Uygulamada, çocukların figür gelişimini desteklemek amacıyla çeşitli sanat eserleri üzerine yapılan resim okuma etkinlikleri temel alındı.
Sanatla ilk temasın ne kadar dönüştürücü olabileceğini ortaya koyan bu süreçte, erken çocukluk dönemindeki öğrencilerin görsel algıları, anlatım becerileri ve estetik duyarlılıkları resim okumaları yoluyla güçlendirildi. Her bir sanat eseri, çocuklar için hem bir keşif aracı hem de yaratıcı ifade ortamına dönüştü.
Bu özgün uygulama, resim okumalarının yalnızca bir yorumlama etkinliği değil; çocukların görsel düşünme, kendini ifade etme ve sanatla bağ kurma becerilerini geliştiren çok yönlü bir öğrenme yöntemi olduğunu bir kez daha ortaya koydu.